صفحات

۱۳۸۹ بهمن ۳, یکشنبه

برخورد اسلام با همجنسگرایان مرد و زن




لواط به معنای وطی با جنس مذکر است، این واژه از عمل قوم لوط گرفته شده است.
مساحقه آن است که دو زن فرج خود را به هم بمالند.

لواط

 اگر مردی که آزاد و بالغ است از روی اختیار اقرار کند که آلت خود را در پشت هم‌جنس خویش داخل کرده است یا آنکه چهار مرد بر علیه او شهادت دهند که با چشم خود دیده‌اند و یا حاکم به این موضوع علم پیدا کرد؛ آن مرد کشته می‌شود، خواه محصن(متأهل مسلمان) باشد، خواه نباشد. این کشتن با شمشیر یا سوزاندن و یا سنگسار کردن یا خراب کرده دیوار بر سر او یا پرتاب کردنش از مکان بلند صورت می‌گیرد و می‌توان میان سوزانیدن با یکی از اسباب قتل جمع کرد.
2- حکم کسی که با او لواط شده نیز همچون حکم لواط کننده است، در صورتیکه بالغ، عاقل و مختار باشد.
اگر کار انجادم شده لواط نباشد(یعنی آلت خویش را در پشت او داخل نکرده باشد،) مانند مالیدن ران‌ها به هم یا (قرار دادن آلت خود را) میان دو لامبه، حد آن صد ضربه شلاق است، خواه آزاد باشد خواه برده، خواه مسلمان باشد و خواه کافر، خواه محصن باشد و یا غیر محصن و بنا بر قولی، اگر محصن باشد، سنگسار می‌گردد. و اگر این کار را دوبار تکرار نماید و حد بر او جاری گردد بار سوم کشته می‌شود و احوط ان است که در بار چهارم کشته شود.

مساحقه:

مساحقه با شهادت چهار مرد یا چهار بار اقرار ثابت می‌گردد و حد آن صد ضربه شلاق است، خواه آزاد باشد خواه کنیز، مسلمان باشد یا کافر، محصن(متأهل مسلمان) باشد یا غیر محصن و خواه فاعل باشد یا مفعول. اگر سه بار (آن کار را تکرار کنند و پس از هر دفعه) حد بخورند، در دفعه‌ی چهارم کشته می‌شوند و اگر پیش از قیام بینه توبه کند، حد از او ساقط می‌شود، بر خلاف انجا که پس از قیام بینه توبه می‌کند و اگر پس از اقرار توبه نماید، امام مخیر می‌باشد.
دو زن بیگانه هرگاه برهنه زیر یه لحاف با هم جمع شوند، تعزیر می‌شوند؛ پس اگر دو بار این عمل را تکرار کنند و دو بار تعزیر شوند، در دفعه‌ی سوم حد می‌خورند.
اگر مرد با همسر خود نزدیکی نماید و آنگاه آن زن با زن باکره‌ای مساحقه کند و زن باکره حامله شود، فرزند برای آن مرد خواهد بود و بر آنها حد جاری می‌شود و ضمنا مهرالمثل زن باکره که با او مساحقه کرده، لازم است.

نوشته‌ی بالا برگرفته از کتاب لمعه دمشقیه اثر شهید اول، بزرگترین فقیه شیعه و کسی که نظراتش پایه‌ی اصول قضاوت در ایران است.

هیچ نظری موجود نیست: